Przedszkole „BAJKA” Konarzewo

Przedszkole „BAJKA” Konarzewo, e-mail: przedszkole@bajka-konarzewo.pl, telefon: 61 677-47-16

Koncepcja

KONCEPCJA PRACY
NIEPUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA „BAJKA”
W KONARZEWIE
 
„Nie zadawajcie dzieciom gwałtu nauczania, tylko niech się bawią.
Dziecko doskonale bawi się, ale ta zabawa jest dla niego prawdziwą nauką
bo uczy się „niechcący”, a zapamiętuje na „zawsze”.
PLATON
 
I. WIZJA PRZEDSZKOLA „BAJKA”
  • Przedszkole otacza dzieci troską i miłością, zapewnia dzieciom opiekę.
  • Jest miejscem radosnej zabawy i bezpiecznego poznawania świata.
  • Zapewnia dzieciom wszechstronny rozwój ułatwiający adaptację szkolną i osiąganie sukcesów w dorosłym życiu.
 
II. MISJA NASZEGO PRZEDSZKOLA
  • Akceptujemy dzieci takimi jakie są, dając im szanse do indywidualnego rozwoju. 
  • Budujemy u dzieci system wartości, ukazując co jest dobre a co złe. 
  • Czuwamy nad bezpieczeństwem i zdrowiem dzieci.
  • Doskonalimy swoją wiedzę i umiejętności podnosząc swoje kwalifikacje. 
  • Eksponujemy twórczy potencjał dzieci w środowisku lokalnym. 
  • Funkcjonujemy zgodnie z prawem oświatowym. 
  • Gwarantujemy wysoko wykwalifikowaną kadrę.
  • Hartujemy emocje dzieci, aby umiały przegrywać. 
  • Interesujemy się życiem społecznym, lokalnym i aktywnie w nim uczestniczymy. 
  • Jesteśmy otwarci na propozycje i oczekiwania rodziców.
  • Kształtujemy umiejętności samoobsługowe potrzebne w codziennych sytuacjach. 
  • Lubimy być twórczy, aktywni i innowacyjni w swoich działaniach. 
  • Łączymy pokolenia i wzmacniamy więzi rodzinne.
  • Mamy estetycznie i bogato wyposażoną salę przystosowaną do atrakcyjnych zajęć. 
  • Organizujemy dodatkowe zajęcia rozwijające zdolności dzieci. 
  • Pozyskujemy rodziców do efektywnych działań na rzecz przedszkola. 
  • Rozwijamy twórczy potencjał dzieci.
  • Stwarzamy bezpieczne warunki do prawidłowego rozwoju i zabawy. 
  • Tworzymy rodzinną i domową atmosferę.
  • Uwzględniamy wyrabianie nawyków profilaktyki zdrowotnej i ekologicznej. 
  • Wspomagamy rodziców w sytuacjach problemowych. 
  • Uczymy dzieci – poprzez zabawę – języka angielskiego.
  • Zapewniamy absolwentom dobry start w szkole i śledzimy ich losy.
 
III. CELE I ZADANIA

1. Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkola

  • Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa.
  • Działania przedszkola nastawione są na twórczy rozwój dzieci, nabywanie przez nie wiadomości i umiejętności poprzez działanie i doświadczanie.
  • Realizowany jest program wychowawczy uwzględniający system wzmacniania pozytywnych zachowań dzieci.

2. Procesy zachodzące w przedszkolu

  • Oferta zajęć w przedszkolu zawiera sprawdzone rozwiązania i formy pracy z dzieckiem.
  • Przedszkole zapewnia każdemu dziecku możliwości realizacji własnych pasji i zainteresowań.
  • W przedszkolu opracowano system diagnozowania wiadomości, umiejętności i możliwości dzieci. Dzieciom udzielana jest pomoc w wyrównywaniu szans edukacyjnych i rozwoju w ich własnym tempie.

3. Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym

  • Przedszkole współpracuje z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku.
  • W przedszkolu wypracowane zostały zasady współpracy z rodzicami.
  • Absolwenci przedszkola są dobrze przygotowani do dalszej edukacji.
  • Działalność przedszkola promowana jest w środowisku.

4. Zarządzanie przedszkolem

  • Praca nauczycieli oparta jest na realizacji wspólnych działań i celów zawartych w koncepcji pracy przedszkola. Nauczyciele planują działania, rozwiązują problemy i doskonalą metody i formy pracy.
  • Dyrektor jest kreatywny i konsekwentny w działaniu, preferuje nowatorskie metody pracy z dziećmi.
  • Warunki lokalowe i wyposażenie umożliwiają realizowanie przyjętego programu, sprzyjają zabawie, doświadczaniu i wypoczynkowi.
 
IV. KIERUNKI REALIZACJI KONCEPCJI PRACY
  • Promocja zdrowia i ekologia
  • Rozwijanie uzdolnień
  • Edukacja przez sztukę
  • Wykorzystywanie nowoczesnych metod i środków edukacji
 
V. WSKAŹNIKI EFEKTYWNOŚCI KONCEPCJI – KRYTERIA SUKCESU
  • Poszerzenie oferty edukacyjnej przedszkola o elementy nowatorskie i innowacyjne,
  • Wzrost bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci,
  • Wzrost efektywności pracy nauczycieli,
  • Zwiększenie integracji rodziców z przedszkolem,
  • Zadowolenie rodziców z oferty edukacyjnej przedszkola, dobra opinia o działalności przedszkola,
  • Zacieśnienie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole,
  • Upowszechnienie wiedzy o działalności przedszkola w środowisku,
  • Prowadzenie skutecznej polityki kadrowej,
  • Wzrost motywacji i zadowolenia personelu z dobrze spełnionego obowiązku,
  • Stałe wzbogacanie bazy przedszkola o nowoczesne pomoce dydaktyczne, multimedia.
 
VI. MODEL ABSOLWENTA
      Nasz absolwent jest:
  • dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych,
  • wykazuje motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego, rozwija swoje talenty,
  • jest aktywny, samodzielny, twórczy i otwarty, wrażliwy estetycznie
  • zna zasady kultury, normy współżycia społecznego i zachowania,
  • ma pozytywny obraz własnego „ja”,
  • umie wyrażać i kontrolować swoje emocje, umie radzić sobie w sytuacjach trudnych,
  • stosuje zasady bezpieczeństwa, higieny, dbałości o własne zdrowie i sprawność fizyczną,
  • ma bogatą wiedzę o środowisku, jego zasobach i ich ochronie,
  • odróżnia dobro od zła, jest tolerancyjny, chętnie współpracuje z innymi ludźmi, respektuje ich prawa,
  • ma poczucie bycia Polakiem i Europejczykiem.
 
VII. FUNDAMENTY KONCEPCJI
Niniejsza koncepcja pracy ukierunkowana jest na zapewnienie wszechstronnego rozwoju dziecka, a zwłaszcza rozwoju twórczej aktywności.
Przedszkole jest placówką otwartą i przyjazną dla dzieci i ich rodziców. Pragniemy wychować człowieka twórczego, optymistę, nastawionego na osiąganie sukcesów na miarę swoich możliwości, promować w środowisku lokalnym osiągnięcia przedszkola i naszych wychowanków a także wychowanie przedszkolne i jego znaczenie, doskonalić rozwój zawodowy i osobowość każdego nauczyciela.
Pragniemy jednocześnie, aby rodzice mogli bezstresowo realizować swoje plany osobiste i zawodowe w czasie, kiedy ich dziecko przebywa w przedszkolu. Aby mieli pewność, że dziecku tu jest dobrze, ma zapewnioną opiekę i bezpieczeństwo. Wiemy, że rodzice pracują w różnych godzinach – dlatego przyjęliśmy elastyczny model czasu pracy placówki, który może się zmieniać, gdy zajdzie taka potrzeba.
 
Koncepcja przedszkola jest analizowana i modyfikowana w miarę potrzeb.

Aktualizacja: 12 października 2017

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.